Informacje:

ZBIGNIEW CZOP - Między Krakowem a Japonią

Dodano: środa, 13 września 2017 (09:44)

„Osobliwa wyobraźnia podpowiadając znajome kształty ludzi i zwierząt, a także stworzeń istniejących jedynie na negatywie płyty i pozytywie kartki papieru, pozwalając strudzonemu artyście na coraz to nowe wycieczki w kraje znane jedynie z opowieści i legend. Pod naporem dłuta metal nie pozostawia już wątpliwości właściwych plamie farby - amorficznej i ciągle zdolnej do ewolucji na płótnie.

Wybór miedziorytnika jest ostateczny w sensie metafizycznym, bo decyduje o istnieniu (existentia), przez co wymaga niebywałej odwagi, bezwzględnej współpracy woli i ręki, przewidywania i dyscypliny oraz rzadkiej cnoty cierpliwości. Artysta, używając fizycznej siły wobec zimnego metalu, miesiącami, z czułością i pietyzmem wydobywa „zza kurtyny powiek” i powołuje do istnienia: postaci pięknych, kuszących nagością i brakiem pruderii pasterek, konie i jeźdźców, owce, owady, ptactwo domowe i dzikie, ale i fantastyczne hybrydy i kreatury, na tyle odrażające, iż pośród znanych nam słów brakuje adekwatnej dla nich nazwy gatunkowej”.

Agnieszka Mazoń, Nie pozostawia nas spokojnych [fragment tekstu z katalogu wystawy]

NAUTILUS Galeria i Dom Aukcyjny
Ul. Św. Jana 12, 31-018 Kraków
Wt – pt 12:00 – 18:00
Sob. 12 – 16:00

Wernisaż wystawy
22 września 2017, godzina 18.00.

Więcej informacji o wystawie:
www.nautilus-art.pl
Facebook
+48 12 422 91 60, kontakt@nautilus-art.pl

Zbigniew Czop (ur. 1943)

Krakowianin. Studiował na krakowskiej ASP na Wydziale Grafiki w pracowni prof. Mieczysława Wejmana i prof. Tadeusza Kantora. Artysta o  szerokich zainteresowaniach, zajmuje się warsztatową (w tym rzadko dziś uprawianą szlachetną techniką miedziorytu), grafiką reklamową, książkową, architekturą wnętrz, malarstwem ściennym, sztalugowym i rzeźbą.
Ważne miejsce w twórczości artysty zajmuje rodzinne miasto Kraków, ale także kultura Kraju Kwitnącej Wiśni. Na to egzotyczne z pozoru połączenie pozwala niesłychana wyobraźnia i wprawność techniczna artysty, który w umiłowaniu piękna i ciężkiej, cierpliwej pracy zbliża się do japońskich mistrzów.

Prace artysty są cenione, znajdują się w kolekcjach europejskich oraz w Muzeum Sztuki Nowego Yorku.