Informacje:

Jedno z największych w Europie spotkań youtuberów

Dodano: piątek, 8 września 2017 (11:03)

Co najmniej 20 tys. uczestników jest spodziewanych na sobotnim spotkaniu youtuberów w Tauron Arenie Kraków. Będzie to na pewno jedno z największych tego typu spotkań w Europie i największe w Polsce – powiedział PAP jeden z organizatorów Tobiasz Wybraniec.

MeetUp Polska to największe wydarzenie związane z rodzimą sceną YouTube. Poprzednie edycje odbywające się we Wrocławiu przyciągały każdorazowo ok. 10 tysięcy osób. W związku z przeniesieniem wydarzenia do Krakowa oraz pierwszym w historii wstępem wolnym na imprezę, organizatorzy szacują frekwencję na co najmniej 20 tys. osób. Organizatorami wydarzenia są miasto Kraków i sieć partnerska YouTube – GetHero.

Na MeetUp Polska w Krakowie pojawi się ponad 200 twórców. Impreza skierowana jest do osób, których pasją jest YouTube i umożliwi im spotkanie oraz interakcję z najważniejszymi twórcami tego serwisu w kraju. To także wiele aktywności scenicznych, takich jak panele dyskusyjne, konkursy i występy muzyczne.

Jak dotąd odbyło się sześć edycji tej imprezy: wrocławskie w 2014, 2015 i 2016 r., gdańska w 2016 oraz dwie "subedycje" w katowickim Spodku w latach 2016–2017, zorganizowane w ramach Intel Extreme Masters.

W ramach promocji tegorocznej edycji oraz promocji Krakowa, Gethero przygotowało kampanię, której efektem są dwa filmy na kanałach YouTube Rezigiusza oraz Izaka – najpopularniejszych gamerów w Polsce. Oba filmy, utrzymane w konwencji "GTA in Real Life", opublikowane zostały w serwisie YouTube w niedzielę 3 września. W niecałe 48 godzin od publikacji wygenerowały ponad 1 mln organicznych wyświetleń.

Jak powiedział z-ca prezydenta Krakowa Andrzej Kulig, YouTube to miejsce, w którym pasja łączy się z nowymi technologiami i możliwościami, pozwalającymi na zrealizowanie marzeń. "Kraków to dynamiczne, nowoczesne miasto, które jest otwarte na nieszablonowe formy promocji. Akcja promocyjna +GTA in Real Life+ jest tego najlepszym świadectwem. Chcemy skutecznie trafiać do młodych ludzi, korzystając przy tym z najnowocześniejszych narzędzi" – zaznaczył.

Beata Kołodziej (PAP)